ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Węgorzewie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Skład Rady

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Rada Powiatu w Węgorzewie

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-11-27 21:01:55 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

RADA POWIATU W WĘGORZEWIE

Rada Powiatu w Węgorzewie liczy 14 radych

Adres: 11-600 Węgorzewo, ul. 3 Maja 17B
 
 
Skład Rady Powiatu w Węgorzewie:
 
L.p.
 Imię i nazwisko
 Zamieszkały
1.
 Marta Wasilewska
 Przewodnicząca Rady Powiatu
 Gmina Węgorzewo 
2.
 Balewicz Wioletta
 Miasto Węgorzewo
3.
 Bejnar Anna
 Gmina Węgorzewo
4.
 Czapski Waldemar
 Miasto Węgorzewo
5.
Fliszkiewicz Andrzej
 Gmina Pozezdrze
6.
 Kalafarski Andrzej
 Miasto Węgorzewo
7.
 Myszczyńska Katarzyna
 Gmina Węgorzewo
8.
 Nowacki Robert
 Gmina Pozezdrze
9.
 Pawlik Józef
 Gmina Węgorzewo
 10.
 Elżbieta Iwona Rapita
 Gmina Budry
 11.
 Soćko Joanna
 Gmina Pozezdrze
 12.
 Szałko Agnieszka
 Miasto Węgorzewo
13.
 Wasilewska Marta
 Gmina Węgorzewo
14.
 Wysoczarski Józef
 Miasto Węgorzewo
15.
 Maciej Andrzej Zmitrowicz
 Miasto Węgorzewo



KOMPETENCJE RADY POWIATU W WĘGORZEWIE

Do wyłącznej właściwości rady powiatu należy:
  1. stanowienie aktów prawa miejscowego, w tym statutu powiatu,
  2. wybór i odwołanie zarządu oraz ustalanie wynagrodzenia jego przewodniczącego,
  3. powoływanie i odwoływanie, na wniosek starosty, sekretarza powiatu i skarbnika powiatu, będącego głównym księgowym budżetu powiatu,
  4. stanowienie o kierunkach działania zarządu powiatu oraz rozpatrywanie sprawozdań z działalności zarządu, w tym z działalności finansowej,
  5. uchwalanie budżetu powiatu,
  6. rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium dla zarządu z tego tytułu,
  7. podejmowanie uchwał w sprawach wysokości podatków i opłat w granicach określonych ustawami,
  8. podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych powiatu dotyczących:
    1. zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej,
    2. emitowania obligacji oraz określania zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,
    3. zaciągania długoterminowych pożyczek i kredytów,
    4. ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez zarząd oraz maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez zarząd w roku budżetowym,
    5. zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną corocznie przez radę,
    6. tworzenia i przystępowania do związków, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni oraz ich rozwiązywania lub występowania z nich,
    7. tworzenia i przystępowania do spółek, ich rozwiązywania i występowania z nich oraz określania zasad wnoszenia wkładów oraz obejmowania, nabywania i zbywania udziałów i akcji,
    8. współdziałania z innymi powiatami i z gminami, jeżeli związane jest to z koniecznością wydzielenia majątku,
    9. tworzenia, przekształcania i likwidacji jednostek organizacyjnych oraz wyposażania ich w majątek,
  9. podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych, o których mowa w art. 5,
  10. określanie wysokości sumy, do której zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania,
  11. podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych,
  12. uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
  13. uchwalanie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
  14. uchwalanie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego,
  15. podejmowanie uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu,
  16. podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendiów dla uczniów i studentów,
  17. podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu.
 
 
Uchwały rady i zarządu powiatu zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady (zarządu), w głosowaniu jawnym, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.
« powrót do poprzedniej strony